Monday, 20 February 2017

PENGEDAR SHAKLEE DIKAWASAN SELAYANG

Bismillahirrahmanirrahim.

Saya bergelar pengedar Shaklee , saya berpeluang untuk bertemu ramai pelanggan yang mempunyai kehendak yang pelbagai termasuk urusan penghantaran. Berita gembira untuk pelanggan-pelanggan di sekitar Batu Caves dan Selayang yang mahu produk Shaklee secara COD (cash on delivery) boleh berhubung terus dengan saya. Mana-mana pelanggan yang jauh saya akan poskan.

Saya perkenalkan diri saya Puan Norhapisah Asmuni yang lebih mesra dengan panggilan Kak Pisah. Seorang isteri dan Umie  kepada 3 orang putera puteri yang meningkat remaja. Asalnya Kak pisah mencari-cari vitamin yang mampu menampung kelompongan-kelompongan nutrisi dalam tubuh. Almaklum lah bila usia meningkat ke 40an. Cergas, Sihat dan Cantik di Usia 40an. 




Jadi, untuk pelanggan-pelanggan di sekitar Batu Caves, Selayang dan Gombak yang mahu produk Shaklee secara COD (cash on delivery) boleh berhubung terus dengan Kak Ina. Boleh la pakat-pakat deal nak jumpa di mana. Jangan risau, Kak Ina ni baik orangnya..

Untuk berhubung dengan Kak Pisah boleh hubungi nombor 017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Konsultasi Percuma Tentang Produk Shaklee

Selain penghantaran/ cod produk Shaklee di sekitar Batu Caves dan Selayang Kak Pisah akan memberikan khidmat konsultasi percuma tentang produk Shaklee sebelum dan selepas beli. Tapi ekslusif untuk pelanggan Kak pisah sahaja ya. 

Bagaimana untuk mendapatkan produk Shaklee secara online?

InsyaAllah saya akan bantu anda. Juga untuk sebarang pertanyaan lanjut, konsultasi atau pembelian, jangan malu-malu hubungi saya.


Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

MENGENALI SHAKLEE LEBIH DEKAT

Tampil sihat dan yakin bersama Shaklee



Mengenai Shaklee
Shaklee merupakan syarikat nutrisi semulajadi N0 1 di Amerika Syarikat dan menjadi sejarah kebanggaan selama 100 tahun sebagai peneraju dalam sejarah kesihatan dan isu-isu dalam alam sekitar. Dr Forrest C SHAKLEE memulakan syarikat dengan komitmen terhadap produk bagi meningkatkan kesihatan tanpa mencemarkan alam sekitar dengan mengasakan syarikatnya pada 1956. Kategori produk syarikatnya terdiri daripada suplemen, produk pembersihan rumah, udara dan air penuras serta produk kecantikan dan penjagaan kulit yang menggabungkan keaslian dan sains yang terbaik.


Falsafah Produk Shaklee
Selama 100 tahun, generasi demi generasi telah bergantung pada Shaklee kerana telah membuat sesuatu yang berbeza dari yang lain iaitu mencipta produk yang SELAMAT dan terbukti BERKESAN.

Misi kami di Shaklee ialah memberikan kehidupan yang lebih baik dan sihat kepada sesiapa sahaja. Shaklee membantu dengan cara mengeluarkan produk-produk kesihatan yang terunggul dan anda akan rugi sekiranya tidak berkongsi dengan rakan-rakan mengenainya. Setiap produk yang Shaklee keluarkan telah direka cipta untuk memperbaiki taraf kesihatan tanpa kompromi dan tidak merosakkan alam sekitar.

Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

SENTIASA SELAMAT

Kami Menjamin Keselamatan Tanpa Syarat
Kami memulakan dengan sumber semulajadi, ahli-ahli saintis Shaklee telah membuat kajian di pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Kemudian kami menjalankan lebih 350 kajian ke atas setiap ramuan baru kami, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam-macam bahan pencemaran yang lain. Dan kami meneruskan kajian ke atas lebih 80,000 ujian berkualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan dan perlindungan bagi setiap satu produk.

Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa. Kami tidak menjalankan ujian ke atas haiwan. Juga pembungkusan produk kami adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik. Ini yang membuatkan kami benar-benar pasti bahawa Setiap Produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan. Terjamin.


Kami Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan
Beberapa senarai TIDAK Shaklee:
TIDAK Mengandungi Paraben
TIDAK Mengandungi Triklosan
TIDAK Mengandungi Phthalates
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
TIDAK Mengandungi Glikol
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
TIDAK Mengandungi Ammonia
TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
TIDAK Mengandungi Formaldehyde
TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
TIDAK Mengandungi Toulene
TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
TIDAK Mengandungi Pewarna
TIDAK Mengandungi Lemak Trans
TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang

SENTIASA BERKESAN

Kami Menjamin Tahap Keberkesanan Yang Efektif
Banyak syarikat mendakwa produk-produk mereka berkesan tetapi di Shaklee, kami mempunyai bukti. Anda akan temuinya di dalam lebih 100 kertas kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah, yang telah membuktikan keberkesanan bagi produk-produk Shaklee. Anda boleh temuinya melalui lebih 300 juta USD pelaburan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk. Anda juga boleh temuinya melalui ’Landmark Study 2007’ yang dikendalikan dengan kerjasama penyelidik-penyelidik daripada UC. Barkeley School Public Health menunjukkan mereka yang mengambil produk tambahan Shaklee terbukti jelas mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama multivitamin yang lain.

Dan kami membuktikannya melalui 54 pingat emas yang dimenangi oleh Shaklee setanding dengan kehebatan atlet-atlet terbaik dunia. Dan lagi, bukti yang benar-benar menyakinkan antara semua ini adalah di dalam berjuta-juta orang yang mempunyai kehidupan yang sihat, di antaranya adalah disebabkan mereka menjadi produktif disebabkan oleh Shaklee. Sebelum sebarang produk Shaklee menjadi milik anda, kami telah bekerja keras untuk memastikan ianya terbukti dan apa yang kami katakan adalah benar.

Kami Menjamin Tahap Keberkesanan Yang Hebat


$300 juta USD telah dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikaji
Terdapat lebih daripada 100 bahan rujukan saintifik, 90 daripadanya dicetak di dalam jurnal bagi rujukan pihak ketiga
7 daripada 25 Pengembara Handal di dalam buku Time Life of All Time telah diperkasa oleh Shaklee
Produk Shaklee telah memperkasa Pengembara bertaraf Elit Dunia, Will Steger dalam 4
Ekpedisi Artik Antarabangsa
54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh Shaklee
Shaklee juga memperkasa atlit termasuk kumpulan peluncur ais, acara pentatelon Eli
Bremer, Darin Shapiro, peluncur air Michelle Simpson, perenang Carly Piper, pemain Golf
LPGA Reilley Rankin dan pemain softball Jessica Mendoza yang mana mereka mengambil
produk Shaklee secara harian untuk prestasi yang optimum.

SENTIASA MESRA ALAM

Kami Menjadi Peneraju dan Contoh dalam Memulihara Alam Sekitar
Dr. Forrest Shaklee: Syarikat kami mempunyai prinsip hidup harmoni dengan alam semulajadi®. Kenyataan itu telah digunakan lebih daripada separuh abad yang lepas dan kami masih terus menerajui sebagai contoh kepada yang lain. Kami adalah syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Ibu Pejabat Korporat kami telah memenangi anugerah bagi reka bentuk persekitarannya. Melalui penjualan Rangkaian produk pencuci Shaklee Get Clean® Basic H²® dalam tahun lepas sahaja, Shaklee telah menyingkirkan 2.7 bilion botol-botol konvensional 26 auns pencuci tingkap. Sekiranya disambungkan dari hujung ke hujung, botol-botol ini akan membaluti sekitar bumi lebih daripada 28 kali!

Bermula dari Penjelajah Jacques Cousteau dan seterusnya Dr.Wangari Maathai iaitu pemenang Nobel Peace pada tahun 2004, Shaklee meneruskan perjuangannya dengan bekerjasama bersama mereka yang menyayangi bumi bagi menghasilkan satu perubahan. Dalam tahun lepas sahaja, kami telah mengitarsemula lebih 1,000,000 paun kadbod, menyingkirkan lebih 10,200,000 paun sisa pembungkusan dan menyingkirkan lebih 23,000,000 paun gas rumah hijau. Ini menunjukkan bagaimana kami benar-benar bersungguh-sungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi.

Kami Menjadi Peneraju dan Teladan dalam Memulihara Alam Sekitar 
Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. 
Shaklee telah menanam hampir 800,000 pokok bagi kempen A Million Trees. A Million DreamsTM dengan kerjasama pemegang The Green Belt Movement yang diasaskan pada tahun 2004 dan pemenang Nobel Peace Laureate Dr. Wangari Maathai


Pada tahun lepas sahaja, Shaklee telah berjaya: 
Mengitar semula lebih 1,000,000 pauns kertas kadbod 
Menghapuskan 10,200,000 pauns sampah pembungkusan 
Menghapuskan 23,000,000 pauns gas rumah hijau 
Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitar yang berprestij bagi anugerah-anugerah berikut: 
2008: Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik 
2007: Anugerah Rekabentuk Organisasi Hijau Global Amerika 
2003: Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Professional Kebangsaan 
2002: Anugerah Agensi Melindungi Alam Sekitar bagi Perlindungan Climate 
2001: Anugerah Kepimpinan Gabenor Ekonomi dan Alam Sekitar- Sijil Penghargaan 
daripada Agensi Perlindungan Alam Sekitar California

Untuk mengenali lebih lanjut boleh hubungi saya wassap / sms / call  seperti seperti talian dibawah :- 

Pengedar Sah Shaklee 
Norhapisah Asmuni (ID 1251745)
No Tel: 017-3364128
Email: pisah35.ee@gmail.com 
COD area: Selayang dan kawasan sekitarnya.

Wednesday, 15 February 2017

NOVEL SUAMIKU PALING SWEET

Kerana dia sweet , 
hati yang beku pun boleh cair. 




Bila dah 2 episod tengok memang agak teruja nak tengok lagi. Saya ada beli novel online tapi belum dapat lagi. Sementara nak dapat novel saya post review ringkas yang saya dapat dari sebuah blog. Jom ikuti review ini. 

Suamiku Paling Sweet memaparkan kisah Qisya Iriz , graduan universiti yang terpaksa menjadi pengasuh sementara Hafiey , iaitu cucu kepada kawan ibunya, Puan Fathma. 

Pengasuh-pengasuh sebelum ini memang tidak dapat bertahan dengan sikap nakal Hafiey itu. Qisya menerima cadangan ibunya kerana ia hanya untuk sementara waktu. Apabila Qisya yang keras kepala bertemu dengan Hafiey, memang akan berlakunya kekecohan.

Kedua-dua ibu bapa Hafiey telah meninggal dunia dalam suatu kemalangan. Disebabkan itu, Hafiey menganggap bapa saudaranya Izz Haikal (Syafiq Kyle) sebagai ayah kandungnya sendiri. Izz sanggup melakukan apa sahaja demi kebahagiaan Hafiey. 

Selepas bertemu dengan pengasuh Hafiey, hati Izz dan Qisya sering berdebar. Namun mereka tidak ambil peduli tentang maksud sebenar di sebalik debaran hati tersebut sehinggalah terjadi sebuah peristiwa yang mengubah nasib hidup mereka berdua.

Qisya dipaksa untuk menjadi isteri kepada Izz Haikal pada usia yang muda. Pelbagai emosi mula mengaburi hati Qisya. Dia terkejut, marah, dan benci. Qisya langsung tidak dapat menerima kenyataan yang dia bakal berkahwin. 

Malahan dia juga tidak bersedia untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ibu kepada Hafiey. Dia juga tertanya-tanya adakah ini merupakan perangkap Izz Haikal untuk bersama dengannya.

Qisya mula memberontak sehingga dia sanggup meninggalkan Izz Haikal dan Hafiey walaupun sudah bernikah. Izz berasa sedih tetapi dia memahami perasaan isterinya. Malahan, dia kerap memujuk dan memberikan ruang kepada Qisya untuk mencari ketenangan diri.

Izz tidak pernah berhenti memujuk isterinya. Akhirnya, Qisya lembut hati dan kembali ke pangkuan Izz dan Hafiey. Qisya telah meletakkan syarat bahawa tiada sesiapa pun akan mengungkit peristiwa dan sebab mereka berdua terpaksa berkahwin. Namun, peristiwa hitam yang tidak mahu diingati Qisya itu diungkit. Kali ini, Qisya nekad meninggalkan suaminya dan Hafiey walaupun dia sedang hamil. 


Sinopsis dari kulit novel

“Mama... Nak tolong tu memanglah boleh. Tapi ada ke patut suruh Sya jadi orang gaji rumah dia? Waaa... Mama,



Sya goreng telur pun boleh terbelah lima kuali, tahu tak?”- QISYA IRIS



Rela dalam paksa, Qisya terpaksa mengikut kata mamanya, menjadi orang gaji di rumah kawan mamanya. Dua bulan. Namun, sudah cukup untuk mengubah hidupnya bila dia terpaksa menjadi isteri dan mummy orang dalam usia yang cukup muda, 22 tahun.



Marah. Benci. Tak boleh terima kenyataan. Cukup membayangkan perasaan Qisya sehingga hampir sahaja Izz Haikal diterajangnya pada malam perkahwinan mereka. Tapi, berbeza pula dengan penerimaan Izz. Hanya tenang dan menerima semuanya.

“Macam mana cincin ni ada kat sini?” - IZZ

“Macam mana cincin ni ada kat sini? Sebab dia tak ada dalam kotaklah.”- QISYA

“Wrong answer. Cincin ni ada kat sini sebab dia dah temui pemilik dia.”- IZZ

Cincin tersarung di jari Qisya menandakan kesudian Qisya untuk terus hidup bersama Izz. Hari demi hari berlalu, cukup untuk Izz leburkan hati Qisya. Diikutkan saja kepala isterinya yang masih remaja itu.

Baik, penyayang, penyabar, romantik. Pendek kata Izz sangat sempurna pada Qisya.

Sampaikan kalaulah boleh diceritakan kepada semua orang, nak saja dia bukukan, letak tajuk Suamiku Paling Sweet sebab memang dia rasa Izzlah suami yang sangat sempurna padanya. Dan Qisya tahu satu rahsia besar! Rahsia yang buat air matanya tak henti-henti mengalir. Rahsia yang buatkan Qisya mahu cium tangan Izz untuk meminta keampunan.

Buatkan dia mahu peluk Izz ketat-ketat sebagai tanda terima kasih tak terkira. Sesungguhnya Izz tahu segalanya.


Episod 1
Izz Haikal sering bermimpi abang long yang terlibat dengan kemalangan jalan raya 5 tahun lalu. Walaupun sudah 5 tahun berlalu ia tetap segar dalam ingatan bila melihat Hafiey membesar didepan mata. Hafiey anak yang berusia 7 tahun yang semakin nakal dan terlalu manja. Oleh kerana kenakalannya ramai pengasuhnya berhenti tak tahan dengan kerenah Hafiey. Ini yang memeningkan Puan Fatma melihat keadaan Hafiey yang tidak ada pengasuh. Sesekali Hafiey terpaksa dibawa ke butik tetapi ada saya yang akan berlaku.  Suatu hari Puan Fatma membawa Hafiey ke butik kerana pengasuh buat tidak datang kerumah. Hafiey melarikan diri setelah dimarahi oleh Puan Fatma. Puan Fatma rasa bersalah lalu menghubungi Izz untuk mencarinya.  Puas mencari akhirnya Hafiey ditemui di taman permainan. Izz tahu Hafiey sengaja dan cuba memberontak untuk mencari perhatian. Izz membawa Hafiey berjalan -jalan untuk memujuk Hafiey. Puan Fatma meluahkan hati tentang kerisauannya pada sahabatnya Sanisah. Sanisah turut simpati dengan nasib sahabatnya. Sanisah menunggu kepulangan anak kesayangan Qisha Iris yang cuti semesta panjang ( 3 bulan ). Qisha yang gembira berjumpa keluarganya dan ingin menghabiskan cutinya hanya duduk dirumah. Sanisah cuba memujuk Qisha agar berkerja untuk menambahkan duit poket. Pada sanisah ini masa untuk membantu sahabatnya dengan menyuruh Qisha berkerja menjadi pengasuh Hafiey. Dalam terpaksa Qisha setuju dan pergi kerumah Puan Fatma untuk berbincang. Qisha masih ragu-ragu dengan keputusannya untuk menolong kawan mamanya menjadi pengasuh cucu Puan Fatma. 

Episod 2
Qisha dan mamanya pergi kerumah Puan Fatma. Malangnya mereka terkejut bila berlakunya beberepa perka berlaku luar jangkaan. Sanisah rasa berat hati untuk melepaskan Qisha berkerja menjadi pengasuh cucu pada sahabatnya. Tetapi tidak pada Qisha, Qisha rasa kesian pada Puan Fatma terpaksa berdepan dengan cucu yang sangat nakal. Puan Fatma risau keadaan Hafiey yang semakin lasak dan buas. Puan Fatma juga mengharap agar anak Sanisah boleh menjadi pengasuh Hafiey tetapi Puan Fatma takut untuk berharap. Qisha berjanji akan datang untuk menjadi pengasuh. Hari pertama berkerja Qisha bersama dengan Hafiey banyak perkara Qisha tidak faham. Qisha juga diberi jadual untuk aktiviti Hafiey seharian. Mak Kiah banyak membantu Qisha. Qisha terpaksa bersabar dengan kerenah Hafiey. Puan Fatma juga memaklumkan pada Izz dengan kehadiran Qisha sebagai pengasuh Hafiey. Dalam melayan kerenah Hafiey Qisha tertidur. Qisha tidak sedar yang Hafiey telah menconteng muka Qisha dengan water colour seperti kucing. Bila balik rumah Qisha mengadu dengan mamanya tetapi Qisha geram bila mamanya turut gelak dengan lukisan dimuka Qisha. Izz cuba bertanya dengan Hafiey keadaan pengasuh baru. Abang Qisha cuba memujuk adiknya dengan bertanya kerja hari pertama. Qisha tidak menunggu lama untuk bercerita tentang Hafiey yang sangat nakal. Ada saja barang yang akan dipecahkan dirumah. Qairul memberi pendapat mungkin Hafiey kurang kasih sayang dari mak dan ayahnya. Hafiey lakukan semua itu untuk mencari perhatian. Qisha berjanji akan mencari punca mengapa Hafiey menjadi nakal. 

Episod 3
Qisha cuba tertanyakan pendapat abangnya Qairul bagaimana untuk menanggani situasi Hafiey. Qisha perlu ambil hati Hafiey dan jangan cuba melawan kerana keadaan akan menjadi lebih buruk. Keesokan hari Qisha cuba mengambil hati Hafiey dengan coklat tapi tidak berjaya. Qisha memberi cadangan yang lebih mencabar dengan memanjat pokok. Hafiey lebih teruja dengan cadangan Qisha. Hafiey bersetuju dan menyuruh Qisha memanjat pokok. Qisha yang teragak-agak untuk memanjat pokok terpaksa lakukan juga demi mengambil hati Hafiey. Langkah pertama ok , langkah seterusnya agak gayat dan bila langkah ketiga , Qisha tidak dapat mengimbangi langkah lalu terjatuh dari pokok. Qisha mengadu sakit dan tiba-tiba Izz sampai untuk melihat Hafiey. Qisha dibawa ke klinik untuk mendapat rawatan. Izz menyalahkan Hafiey kerana melihat kenakalan Hafiey yang semakin menjadi-jadi. Hafiey berjanji dengan Izz tidak akan nakal lagi keran kesian melihat Qisha yang tidak mampu bergerak dengan baik. Selepas ke klinik Izz menghantar Qisha pulang ke rumah. Bila sampai di rumah Puan sanisah terkejut melihat kaki Qisha yang berbalut. Izz juga meminta maaf dengan apa yang berlaku. Puan Sanisah tidak membenarkan Qisha berkerja lagi sebangai pengasuh Hafiey. Izz rasa bersalah , Izz meminta numbor talifon dari mamanya untuk menghubungi Qisha. Izz menggunakan Hafiey untuk bertanyakan keadaan Qisha dan Hafiey memujuk agar Qisha boleh menjaganya lagi. Hafiey terpaksa dibawa ke pejabat Izz kerana tidak ada orang untuk menjaganya. Qisha mendapat rawat tradisional untuk mempercepatkan pemulihan kaki yang terseliuh. Qisha nekad untuk berkerja menjadi mengasuh Hafiey memandangkan kakinya sudah pulih. Tetapi Qisha dikejutkan bila Hafiey demam. Izz melihat kemesraan Qisha dan Hafiey yang lebih manja dan nampak lebih serasi. Oleh kerana kaki Qisha masih sakit , Qisha melayan Hafiey dengan permainan indoor sahaja. Mereka bermain sebagai cikgu dan murid. Qisha terkejut bila Hafiey menyebut nama ayah Izzul Hanif bukan Izz Haikal. Ini membuat Qisha terfikir siapa Hafiey sebenarnya pada Izz Haikal. Puan Sanisah memberitahu dia akan ke langkawi bersama ayah. Qisha sedih kerana ditinggalkan. Puan Sanisah juga memberitahu yang Qisha akan tinggal dirumah Puan Fatma selama 3 hari. Qisha tidak setuju dengan cadangan itu tetapi terpaksa akur.

Episod 4
Puan Sanisah menghantar Qisha ke rumah Puan Fatma dan berpesan agar menjaga Qisha seperti anak sendiri. Qisha tetap sedih kerana tidak dibenarkan ikut. Hafiey terkejut bila Qisha membawa beg besar masuk kerumah. Hafiey turut memberitahu yang dia juga ditinggalkan oleh kedua orang tuanya. Qisha agak terkejut mendengar luahan anak sekecil Hafiey. Puan Fatma rasa seronok kerana Qisha berada dirumah itu. Puan Fatma juga memberitahu pada Izz yang Qisha akan tinggal 3 hari dirumah sementara kedua orang tuanya pergi berkursus di Langkawi. Di kesempatan itu Puan Fatma meluahkan rasa syukurnya Perubahan pada Hafiey yang tidak nakal lagi pada Qisha. Puan Fatma juga menceritakan kisah ibu bapa Hafiey sebenar adalah anak sulung Puan Fatma yang meninggal akibat kemalangan. Tugas bapa digalas oleh Izz selepas itu dimana Izz tidak meneruskan pelajarannya diluar negara. Menurut Puan Fatma juga Izz tidak mahu berkahwin lagi dan dia akan berkahwin jika perempuan itu mampu menerima Hafiey dalam perkahwina mereka . Hafiey mengajak Izz bersama Qisha keluar jalan - jalan. Hafiey gembira kerana Izz meluangkan masa bersama dengannya. Deena datang kerumah Izz untuk berjumpa melepaskan rasa rindu. Malangnya Izz tiada dirumah kerana keluar dengan Hafiey dan Qisha. Puan Fatma menyuruh Deena balik memandangkan baju Deena basah kerana tersiram air. Mak kiah yang terkejut dan tidak sengaja tersiram Deena semasa mak kiah menyiram pokok bunga dihalaman rumah. Oleh kerana terlalu penat seharian keluar bersama Izz dan Hafiey , Qisha tertidur hingga puan Fatma mengejutkannya untuk makan malam. Ayah Izz melihat Qisha seorang perempuan yang baik. Izz tidak mahu ayahnya memulakan cerita tentang perkahwinan. Walaupun Izz tahu mamanya mula senang dengan kehadiran Qisha. Cerita Qisha dimeja makan membuat kan Izz terfikir sesuatu. 

Episod 5
Deena menepati janji datang kerumah untuk berjumpa Izz. Deena terkejut bila melihat Qisha duduk semeja dengan Izz dan keluarga. Izz yang sengaja mengusik Deena yang menyatakan Qisha adalah isterinya. Deena sedih lalu menagis kerana kecewa dengan Izz. Puan Fatma cuba untuk memulihkan keadaan dan Deena percaya Izz dan Qisha tidak ada apa-apa perhubungan diantara mereka. Deena terus mengajak Izz berkahwin dengannya. Satu syarat yang perlu Deena tempuh adalah menerima Hafiey dalam perkahwinannya. Deena berjanji akakn mencuba tetapi tidak pada Izz. Izz sangat mengenali Deena. Walaupun mereka membesar bersama Deena susah untuk menerima Hafiey . Izz dan Hafiey sengaja mengajak Qisha keluar namun terpaksa mengheret Deena sekali. Hafiey sedih bila Qisha terpaksa balik kerumah. Hafiey merasa akan sunyi bila Qisha ditiada dirumah. Papa Izz cuba bertanya perhubungan Izz dan Deena. Walaupun mereka sepupu Izz sebenarnya tidak selesa untuk bersama Deena. Izz menawarkan diri untuk menghantar Qisha balik berjumpa keluarganya. Deena sengaja mengikut Izz untuk menghantar Qisha. Dalam terpaksa Izz terpaksa membawa Deena. Deena berjanji akan mengikut Izz kena sahaja. Izz sengaja mengenakan Deena dengan menziarah kubur abang long ( papa Hafiey ). Deena tahu Izz sengaja membawanya ke kubur untuk meyakiti hati Deena. Puan Sanisah bertanya khabar anak daranya. Puan sanisah juga memaklumkan pada Qisha yang Izz suka pada Qisha. 

Episod 6


Episod 7

Episod 8


  

Monday, 6 February 2017

NOVEL DATE ME

.. For ten times 

Novel ini saya beli semasa expo buku di PWTC yang lepas pertengahan bulan 12 2016. Ingat nak jumpa penulis tapi tak berkesempatan ketika itu. Walaupun tak jumpa penulis saya tetap beli novel ini kerana saya mengikuti perkembangan karya barunya. Merujuk pada novel Date me ( tajuk omputih tapi novel melayu yeee ). Pada yang pernah baca novel 1 Pengakuan 1 Luahan mesti tahu siapa Mr. Red penulis novel pujaan Dhira dan Fie Fie ( Umairah ). Novel ini mengisahkan kisah kehidupan Mr. Red ( Redza ).  Novel yang mempunyai 652 muka surat akan menemui perjalaan percintaan Mr. Red dan Kaysa Adara. 

Jom ikuti review dari saya. Redza dikenali sebagai Ed dintara rakan mengunakan Mr. Red sebgai nama pena. Ed seorang penulis novel yang penuh dengan misterinya. Selain itu Ed mempunyai sebuah kafe yang diberi nama Mr. Red's Territory. 

Di Mr. Red's Territory juga menempatkan semua pelancaran setiap novel yang diterbitkan. Pelancaran yang exklusif seramai 20 orang tempat dikhaskan disetiap event. Pertemuan didalam satu insiden yang tidak disangka dengan Kaysa Adara di Kundasan dipanjangakan dengan date - date yang diberi nama tersendiri. 

Pada permulaan Kaysa suak pada Ed yang penuh dengan misteri. Kaysa cuba mendekati lelaki yang dianggap misteri. Ed mengupah Wafi untuk tahu siapa Kaysa Adara sebenarnya. Bila Ed tahu siapa Kaysa , Ed menggunakan Kaysa untuk mempercepatkan lagi rancangan yang telah dirancang. Kaysa lebih teruja untuk berkawan dengan Ed. Tanpa pengetahuan Kaysa , Ed mengambil peluang untuk merelisasikan impiannya dengan mengenali Kaysa. 

Oleh kerana Kaysa bersetuju berkawan dengan Ed, Ed meletakkan syarat agar mereka meletakkan 10 date. Andai dalam masa mereka bersama Kaysa mempunyai pilihan lain, Ed bersedia untuk undur diri.  

Hubungan mula terjalin. Kaysa dilayan sebaik mungkin. Ed cuba untuk tidak melukakan gadis itu. Dia bukanlah seorang yang kejam. Dia tahu apa yang dia lakukan itu kejam tetapi dia cuba untuk tidak bertindak lebih kejam.

Tanpa sedar, hati mula terpaut pada Kaysa. Sikap Kaysa yang bersahaja dan sesekali manja dengannya membuatkan hati Ed yang selama ini dingin dan beku mula disapa rasa bahagia.

Ed mula dihimpit rasa bersalah dek rancangannya. Tidak mahu meneruskan hubungan yang berlandaskan tipu muslihat, Ed memutuskan untuk melepaskan Kaysa dengan membongkar rahsianya sendiri. Kaysa perlu tahu siapa dia yang sebenarnya dan juga motifnya selama ini.

Siapa dan rancangan Ed sebenar diceritakan oleh papa Kaysa, Khairul. Walaupun Khairul tahu anaknya pasti terkejut dan kecewa , Khairul tidak mahu hati anak gadisnya  terus dipermainkan. Khairul dan Rasyid berkawan baik dan mereka membuka syarikat sebagai rakan kongsi. Suatu hari Rasyid telah menggunakan wang Syarikat untuk mengubati penyakit isterinya. Rasyid terpaksa disingkirkan sebagai rakan kongsi kerana telah menyalah gunakan wang Syarikat. 

Rasyid cuba merayu agar Khairul dapat membantunya untuk rawatan penyakit isterinya tetapi Khairul tidak boleh berbuat apa - apa memandangkan syarikat ketika itu mempunyai masalah kewangan. Rasyid yang kemalangan selepas pualang berjumpa dengan Khairul dan ibu Ed meninggal pada hari yang sama kerana kanser. Ed ditempatkan dirumah anak-anak yatim selepas kematian orang tuanya. Ed yang menyimpan dendam dan ingin menuntut haknya disyarikat papa Kaysa. Tetapi 1 perkara yang Ed tidak tahu ayahnya telah menyalah gunakan duit syarikat.  

Sedih dan pedih menerima kebenaran Kaysa terpaksa diterima. Ed mempergunakan Kaysa untuk tujuan menghancurkan keluarganya. Pertunangan yang dirancang turut dibatalkan. Ed undur diri dalam rancangan itu kerana papa dan Kaysa sudah tahu misinya. Ed terpaksa akur atas perbuatannya walaupun hatinya terluka. 

Namun Kaysa bangkit semula , cintanya mampu memaafkan semua perbuatan Ed. Kaysa cuba untuk mendapatkan cinta Ed kembali. Kaysa menulis dalam buku note 10 date dan kenangan mereka bersama. Ed yang tidak faham dan mula mencari sebab kenapa Kaysa berbuat begitu. 

Kaysa yang mendapat sokongan dari kawan-kawan terdekat untuk mendapatkan cinta Ed kembali. Akhirnya Ed tahu cerita sebenar dari mama Kaysa masuk campur. Tindakan Ed sebenarnya adalah salah. Apa yang dilihat tak sama dengan apa yang telah terjadi. Ed melarikan diri kerana malu dengan tindakannya. Dendam selama ini memakan dirinya sendiri. 

Kaysa kesal kerana tidak memberitahu awal keadaan sebenar pada Ed. Papa Kaysa tidak pernah menyalahkan Ed dalam perkara ini. Hidup Kaysa sepi tanpa cinta Ed yang menghilangkan diri tanpa dikesan. Melihat keadaan Kaysa , dalam diam Khairul mengupah Wafi untuk mencari jejak Ed. Kaysa yang dihantar bercuti oleh keluarganya akhirnya menemui dimana Ed berada. Pada keluarga Kaysa siapa pilihan Kaysa keluarganya tetap akan terima dengan hati terbuka. 

Pada keluarga Kaysa perkara lama tidak perlu dikenangan. Menerima Ed dalam keluarganya seumpama menyatukan persahabatan lama yang telah terputus.  


Sinopsis Dari novel 

“Let’s go on a date for ten times. Kalau kita serasi, kita boleh teruskan. Kalau tak, kita boleh buat hal masing-masing. And in case you terjatuh hati dengan lelaki lain sebelum date kita yang kesepuluh, I boleh tarik diri.” - Ed

Sepuluh kali date. Itu yang Ed minta daripada Kaysa Adara. Gadis yang dia pilih untuk dijadikan ‘tangga’ bagi mencapai matlamat hidupnya. Secebis rasa sayang mahupun cinta pun tiada dalam dirinya. Yang ada, hanyalah perasaan bersalah dan ragu-ragu kerana terpaksa mempergunakan gadis itu.

Hubungan mula terjalin. Kaysa Adara dilayan sebaik mungkin. Dia cuba untuk tidak melukakan gadis itu. Dia bukanlah seorang yang kejam. Dia tahu apa yang dia lakukan itu kejam tetapi dia cuba untuk tidak bertindak lebih kejam.

Tanpa sedar, hati mula terpaut pada gadis itu. Sikap Kaysa Adara yang bersahaja dan sesekali manja dengannya membuatkan hati Ed yang selama ini dingin dan beku mula disapa rasa bahagia.

Ed mula dihimpit rasa bersalah dek rancangannya. Tidak mahu meneruskan hubungan yang berlandaskan tipu muslihat, lelaki itu memutuskan untuk melepaskan Kaysa Adara dengan membongkar rahsianya sendiri. Gadis itu perlu tahu siapa dia yang sebenarnya dan juga motifnya selama ini.

“Do you think we can create a happy ending?” – Kaysa Adara

“This is our happy ending.” – Ed

“Maksud you, ‘separation’ is our happy ending? I tak rasa macam tu. I rasa ‘together’ is our happy ending.” – Kaysa Adara

Walaupun Kaysa Adara sudah tahu Ed mempergunakannya, dia tetap ingin bersama dengan Ed. Dia faham kenapa Ed menjadikan dirinya sebagai tangga untuk mencapai matlamat lelaki itu.

Dia faham apa yang Ed terpaksa lalui. Sedikit rasa marah pun tidak ada. Dia cuma terkilan kerana selama ini dia fikir lelaki itu benar-benar menyintainya.

Mampukah Ed dan Kaysa Adara mencipta happy ending untuk kisah mereka?

Friday, 13 January 2017

NOVEL RED VELVET

Mungkin dia tak sweet macam kek bergula ,
Tak berharta seperti putera raja , 
Tapi cintanya yang paling manis di jiwa. 

Novel Acik Lana lagi.. Red Velvet novel yang bakal diadaptasi. Sebenarnya novel ini saya beli dari kakinovel sendiri. Novel yang mempunyai 566 muka surat ini satu novel santai dan mudah dihadam ceritanya.  Pada pendapat saya cerita novel Red Velvet ni kurang menyengat dari novel sebelumnya. Jom ikuti review ringkas dari saya. 

  Halena Dato Fauzan , baginya mencintai seseorang dengan sepenuh hati adalah perjuangannya. Memiliki cinta Fareeq adalah impiannya. Menjalinkan hubungan selama 2 tahun tanpa rasa bersalah bila Fareeq adalah suami kepada Suhaili. Cinta tidak mengenal siapa , yang penting Halena bahagia dan hanyut dalam cinta. Setelah 2 tahun Fareeq melamar Halena untuk dijadikan isteri. Inilah perkara yang Halena tunggu dari mulut Fareeq. Perhubungan Halena dan Fareeq dapat dihidu oleh Dato Fauzan dan Isteri Fareeq. Suhaili merayu agar Helena menjauhkan diri dari suaminya. 

Bagi memisahkan Halena dan Fareeq , Dato Fauzan memutuskan agar Halena dihantar ke Jepun untuk sambung belajar. Keengganan Halena menerima cadangan keluarganya. Halena nekad untuk melarikan diri dan merancang berkahwin dengan Fareeq di Thailand. 

Tetapi janji tinggal tanji ,Fareeq tidak berpegang pada janji. Helena kecewa setengah mati. Kerana tidak boleh terima kenyataan Fareeq sepatutnya datang tetapi bayang pun entah kemana Helena nekad untuk membunuh diri. 

Disebuah kaki bukit jarang ada pengunjungnya lelaki bernama Izzat berehat mencari ketenangan. Entah kenapa malam itu kelibat seorang perempuan yang putus harapan ada didepan mata. Ketegasan Izzat  membuatkan Halena kecut perut. 

Helena dibenarkan tinggal dengan keluarga Izzat memandangkan Helena sebatang kara disitu. Oleh kerana Izzat kekurangan orang di bekerinya, Halena diambil kerja. Helena yang kreatif dengan deko cup keknya membuatkan Izzat suka. Hubungan mereka semakin rapat dan Helena sangat suka kek red velvet yang dibuat oleh Izzat. Oleh kerana Helena suka kek Red Velvet Izzat. Izzat mengajat Helena cara membuat kek kegemarannya. Izzat sebenarnya tidak pernah mengajar orang lain untuk membuat kek red velvet kecuali Helena. 

Helena rasa senang hidupnya tanpa Fareeq tetapi sejak kebelakangan ini Fareeq dapat menjejaki langkahnya. Fareeq terus merayu agar Helena terus bersamanya. Tak cukup dengan Fareeq Suhaili turut merayu agar Helena menjauhkan diri dari suaminya. Kerana salah faham Izzat yang turut menyaksikan rayuan Suhaili merasakan dirinya tertipu dengan helah Helena. Izzat cuba menjauhkan diri darinya. Ini membuatkan Helena sedih. 

Tidak cukup dari itu rahsia Helena terbongkar lagi bila papa Halena datang ke bakeri Izzat. Izzat tidak menyangka sebenarnya Helena anak seorang yang berpengaruh. Dengan hati yang terluka Halena terpaksa mengikut papanya dan diterbangkan ke Jepun untuk sambung belajar. Halena kecewa Izzat tidak memberi peluang untuk Halena membela diri. 

3 tahun berlalu , Halena balik ke Malaysia untuk bercuti. Halena merencana untuk bercuti dengan kawan-kawannya termasuklah zati di sebuah pulau. zati meminta izin dengan Izzat untuk bercuti berkawan. Semua ini telah dirancang. Selepas Izzat dan Halena putus , Izzat sukar untuk menerima perempuan lain. Pernah Izzat rapat dengan Syafikah tapi hubungan mereka tidak kekal lama. 

Selama ini Izzat tidak pernah melihat IG zati walaupun dia tahu zati aktif dengan lama sosial. Satu hati Izzat  menjadi Stalker IG zati untuk mengesahkan Halena sudah pulang ke Malaysia. Sangkaan Izzat betul bila Halena adalah perempuan di tembuk bukit tempat pertemuanya pertama dulu. 

Seminggu sebelum cuti Helena habis . Halena mengajak Zati keluar tetapi Halena terkejut bila orang yang dinanti tidak kunjung tiba tetapi yang datang wajah yang dirindui selama ini. Sejak itu Halena dan Izzat hubungan mereka menjadi rapat kembali. Izzat tidak mahu melepaskan Halena pergi. Izzat nekad untuk mengikat Halena dengan perkahwinan. 

Sebelum itu Halena perlu berdepan dengan Datuk Fauzan. Hasrat Izzat disampaikan oleh Halena pada Datuk Fauzan. Tetapi yang mendebarkan Halena bila Izzat disuruh datang berjumpa untuk Datuk Fauzan sendiri. Halena tahu Datuk Fauzan tidak pernah suka pada Izzat kerana tidak setaraf. Tetapi Halena gembira Datuk Fauzan berbesar hati menerima Izzat sebagai menantu selepas perjumpaan dua mata Izzat dan Datuk Fauzan. 

Bersyukur akhirnya mereka disatukan setelah apa yang mereka lalui. Kerana Helena tercipta untuk Izzat dan Izzat tercipta untuk Helena. Bukan stakat hari ini , tapi dengan izin Allah semiga kekal ke akhirnya. 


Sinopsis dari kulit novel
Helena tidak mempedulikan tohmahan mahupun kata-kata nista orang sekeliling bila dia ingin berkahwin dengan Fareeq yang merupakan suami orang. Lantaklah! Janji dia bahagia. Malangnya, Fareeq tidak menepati janjinya untuk mengahwini Helena. Perbuatannya itu menyebabkan Helena kecewa setengah mati.
Dalam mengharungi kehidupannya yang huru-hara, Helena bertemu dengan Izzat yang sinis, ego, berlagak tak bertempat. Semua ini menambahkan kekusutan di kepala Helena. Baker bajet hot yang bekerja di bakeri cabuk itu sentiasa mencari pasal dengan Helena. Ada sahaja yang tak kena di matanya. Dan keadaan semakin tegang apabila keadaan memaksa Helena bekerja dengan Izzat di bakeri yang sama. 
Hinggalah… hati mereka bertaut dengan kasih. Namun, rahsia Helena terbongkar sewaktu mereka berdua asyik menyulam cinta. Macam mana bila lelaki yang anti homewrecker, berdepan dengan homewrecker itu sendiri?
“Mungkin dia tak sweet macam kek bergula, Tak berharta seperti putera raja, Tapi cintanya yang paling manis di jiwa.”

Monday, 9 January 2017

NOVEL PEMBANCUH KOPI MR. VAMPIRE

Umpama permainan catur , 
aku ibarat "Queen" yang melindungi rajanya (King).

Novel Pembancuh kopi Mr. Vampire ini bakal didramakan tidak lama lagi. Novel yang mempunyai 700 muka surat memang best.  Jalan cerita dan penggayaan bahasanya saya suka.Saya kategerikan cerita ini sebagai cerita cinta romantik.Suka watak Alif Irsyad dalam novel ini Walaupun ego tahan agung saya terbuai dengan sentuhan cinta yang mendalam pada Nuzul Filzah. Jom ikuti review dari saya. 

Alif Irsyad dan Nuzul Filzah dipertemukan dengan cara tidak sengaja dalam satu insiden. Nuzul yang berkerja sebagai waitress di cafe telah cuai menumpahkan air di baju Melati sepupu Alif Irsyad di cafe tempat Nuzul berkerja . Oleh kerana kecuaian itu Nuzul hampir dibuang kerja. Saiful majikan Nuzul merangkap sahabat dan rakan kongsi pada Alif Irsyad merayu agar Nuzul diberi peluang memandangkan ini merupakan kesalahan  Nuzul yang pertama. Nuzul juga merupakan kawan baik pada isterinya Laila. 

Alif Arsyad yang terlalu marah ketika itu tiba - tiba hatinya terpesona dengan kelembutan yang dimiliki oleh Nuzul yang ketika itu leka dengan menjawab  panggilan telefon memujuk seseorang. Hatinya kecewa bila Nuzul membahasakan diri mama dan baby. Menidakkan kemahuan diri menyiksa Alif Arsyad sendiri. Pada Alif Arsyad gadis biasa seperti Nuzul tidak layak digandingkan bersamanya. Saiful yang tahu tentang hati sahabatnya merancang sesuatu dengan Puan Sri Ayuni menemukan Alif Irsyad dan Nuzul dirumah agam Tan Sri Jeffri Lee. 

Sejak kematian kedua orang tuanya 6 tahun yang lalu. Nuzul memikul tangguangjawab sebagai ketua keluarga. Nuzul terpaksa berhenti dari kolej dan berkerja demi kebajikan adik - adiknya. Pelabagai kerja dilakukan oleh Nuzul . Nurul pernah menjadi guru tadika , berkerja kilang dan sebagai orang gaji sebelum Nuzul berkerja di cafe milik suami sahabatnya Laila. Nuzul mempunyai adik Nuha , Nurin dan Nazrul. Nazrul merupakan kanak - kanak istimewa. Nazrul juga disahkan mengidap autise di usia 3 tahun.  
  
Perhubungan mereka menjadi sempurna apabila keluarga Alif Irsyad merestui pilihan anak mereka. Namun Melati dan dan ibunya Datin Maizah cuba menghasut Pn Sri Ayuni dengan memburukkan Nuzul di matanya. Lagi-lagi adik Nuzul yang sindrom down menjadi alasan. Demi menjaga keturunan Nuzul harus tinggalkan Alif Irsyad kerana tidak mahu keturunannya ada yang cacat.  Selain itu Datin Maizah memberitahu yang Nuzul juga pernah menjadi orang gaji dan menggoda anak kembar sahabatnya hingga keluarga itu menjadi huru hara . Kononnya Nuzul menggunakan mereka untuk dijadikan batu loncatan untuk hidup senang. Puan Sri Ayuni terlalu terpengaruh dengan hasutan adiknya. Nuzul terpasa akur.

Namun keadaan berubah apabila Alif Irsyad kemalangan dan terlantar lumpuh setelah pemergiaan Nuzul. Gadis itu pergi membawa separuh nyawanya. Alif Irsyad seakan hilang kewarasan.Dia tenggelam punca. Pn Sri Ayuni sedar akan kesilapannya. Irina, yang baru pulang dari UK sedih melihat keadaan abangnya. Irina nekad untuk cuba membantu memulihkan abangnya. Irina juga nekad untuk mencari Nuzul kerana kebahagian Alif irsyad hanya ada pada Nuzul.

Empat tahun berlalu, Alif dan Nuzul bertemu semula dengan helah Irina. Kerana marah, Alif cuba menyusahkan Nuzul. Emosi cinta berlalu pergi sebaliknya kebencian sengaja dipupuk. Alif Irsyad dan Nuzul saling menyakit demi menafikan sisa-sisa cinta. Oleh kerana Nuzul susah untuk didekati , Alif Irsyad nekad untuk menyentuh Nuzul sebelum ikatan yang sah. Niat Alif Irsyad dapat dihidu oleh Tan Sri Jeffri Lee . 

Ekoran kejadian itu , mereka dinikahkan. Mereka bersetuju menyambung semula ikatan yang terputus. Perkahwinan mereka humbar bila Alif Irsyad memburu kebenaran tentang perkara sebenar empat tahun lepas. Nuzul tidak mahu mengeruhkan hubungan ibu dan anak, lalu mengambil langkah berdiamkan diri. Kemalangan kecil pada ibunya, membuatkan kepercayaan Alif Irsyad pada Nuzul kian pudar. Rahsia yang disimpan terbongkar jua mengapa Nuzul meninggalkan Alif Irsyad dibongkarkan sendiri oleh Puan Sri Ayuni kerana terlalu rasa bersalah pada Nazrul. Nazrul meninggal akibat kemalangan. Alif berasa bersalah apatah lagi setelah mendapat tahu kematian adik Nuzul. Setelah mengetahui kebenaran Alif Irsyad cuba memujuk dan memberi semangat yang kuat pada Nuzul atas kehilangan Nazrul. Nuzul yang sedar perubahan itu terus bangkit untuk menerima cinta suaminya yang telah lama hilang. 

Akhirnya mereka bersatu tanpa perasaan ragu - ragu. Kepercayaan yang dipupuk menghidupkan semula perhubungan mereka. Alif Irsyad tidak mahu kehilangan Nuzul lagi kerana Nuzul Filzah adalah belahan jiwa Alif Irsyad. 



SINOPSIS NOVEL 

Selaku CEO, Alif Irsyad tidak pernah mengimpikan jatuh cinta pada seorang waitress. Serasa putaran dunianya bertukar paksi. Teori Irsyad mudah. Gadis biasa seperti Nuzul tidak layak digandingkan bersamanya.



"Logically or practically memang tak mungkin terjadi bagi kau, Syad. Tapi kau kena ingat semua perkara ini cuma terbatas di fikiran sedangkan bukannya sesuatu yang impossible untuk berlaku. Jangan sampai teori logik akal kau memakan diri. Secara praktikalnya pulak kau datang mengadu dekat aku yang kau dah jatuh cinta dengan wanita macam Nuzul." ~ Syed Saiful.

Sumpahan atau doa seorang sahabat? Bermati-matian Irsyad menafikan rasa namun, pesona si gadis merantai naluri. Akhirnya bisikan asmara mendahului jiwa yang kelelahan cinta. Lantaran itu, Irsyad akur demi meneguk kasih seorang Nuzul Filzah.

"Aku sukakan kau, Nuzul. Lebih daripada nyawa ini aku boleh berikan pada kau."

"Encik…."

"Please be mine. Jadi milik aku supaya aku boleh menjaga kau dan adik-adik kau."

"Jangan suka saya boleh tak?"

"Dah terlambat, Nuzul. Aku jatuh cinta dengan kau lebih awal daripada ini. Sekarang hati aku hanya inginkan kau. Aku nak jadi sebahagian daripada keluarga kecil kau."








Tuesday, 3 January 2017

2016 AKU DAN BLOGS

Tahun 2016 ini banyak kenangan pahit dan manis. Jatuh dan bangunya saya di tahun 2016 . Dugaan terus menyapa diri ini. Blogs ini semakin menyerlah menonjolkan diri dengan adaptasi drama bagai cendawan tumbuh selepas hujan. Jejari ini semakin lemah menaip review. Kadang kala dibiarkan sepi tanpa sebarang post. 



Post tahun 2016 hanya 31 berbanding 40 tahun 2015

Harapan saya untuk post 50 review masih belum tercapai. Saya perlu ada kekuatan dan berjiwa untuk menulis review. Harap tahun 2017 saya akan terus berjiwa untuk menulis review novel. Segala komen dari pembaca blogs ini sebenarnya kekuatan pada diri saya. 

Insyaallah saya akan buat blogs review ini lebih meriah dengan review yang lebih mantap. Apa pun terima kasih kepada yang sudi masuk ke blogs saya ini tanpa jemu menanti kehadiran review yang baru. Saya sayang anda semua... tanpa anda semua blogs Eizzara Eizzaty tidak akan kuat seperti sekarang .

Sekian Terima kasih